Sova tillsammans.

Vi samsover. Det är det enklaste sättet jag kan tänka mig att ha småbarn på. Att alltid vara nära och ha koll på hur liten sover. Att bara behöva vrida sig lite och ge bröstet när liten vill ha och sedan lugnt somna om. Att få mysa ner näsan i ett litet fjunigt bebishuvud och stryka med handen över len bebishud. Det finns inget bättre!

Detta inlägg publicerades i Bebis, Sömn, Vardagsfunderingar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sova tillsammans.

  1. iheartvous skriver:

    Jag kunde verkligen inte sagt det bättre själv! Åh, en blogg i min smak det här! Det enda jag har hittat som inte stämmer med vår situation är att lilla fröken Tyra faktiskt fick gröt redan från 4 mån kvällstid. Hon vaknade varje halvtimme en period & då fick jag lixom nog. Nu är hon snart 7mån, äter jättemycket vanlig mat men ammar som en tok ändå. Bröstet överger hon nog aldrig 🙂 Och jag delammar gärna ett par år till. Det finns inget mysigare!

Lämna en kommentar